Phanitphim Sojisirikul

Position:  Lecturer

Department: Language Studies

Educational Background (from most recent):

Year Degree earned Institution
2009 Ph.D. (English Language Studies) Suranaree University of Technology
1998 M.A. (Applied Linguistics) King Mongkut’s University of Technology Thonburi
1994 B.A. (English) Kasetsart University

Professional Experiences:

Constructivism, Problem-based learning, Instructional systems design, Efficiency criterion in media research and development: E1/E2, Material design, and EAP writing

Research Interests:

Constructivism, Autonomy, Problem-based learning, Course and curriculum development, E-learning

Publications:

Journals

  • Sojisirikul, P. and Sahatsathatsana, S., Student Anxiety in Studying English with Native English Teachers in a Foreign Language Classroom: A Case Study, International Journal of Educational Administration and Development, Vol. 2, No. 1, January – June 2011, pp. 72 – 81.
  • Sojisirikul, P. and Siriyothin, P., (2010) Problem-based and Task-based Learning Approaches for English Writing Courses, International Journal of Educational Administration and Development, 1 (2), 67 – 78.
  • Sojisirikul, P., (2010) Student Attitudes towards Websites Used as Supplements in Language Teaching, Humanities and Social Sciences, 27 (1), 107 – 122.
  • Sojisirikul, P., (2010) Students’ Attitudes towards Listening Medium Types, Journal of Srinakharinwirot Research and Development, 2 (3), 127 – 139.
  • Sojisirikul, P., (2009) The Implementation of Problem-based Learning (PBL) to Help Improve the Writing of IT Students: A Case Study at KMUTT, Humanities and Social Sciences, 26 (1), 99 – 124.
  • Sojisirikul, P., (2008) Student Attitudes towards the Target Language as a Means of Communication, KMUTT Research and Development Journal, 31 (1), 17 – 29.
  • Sojisirikul, P. and Intratat, C., (2008) Initial Step to Autonomous Learning: A Case Study from the Self-evaluation of KMUTT Students, KMUTT Research and Development Journal, 31 (1), 31 – 46.
  • Sojisirikul, P., (2005) The Use of Students’ Name Cards in Large Class, rEFLections, 7, 54 – 60.

Proceedings

  • Tuksinvarajarn, A. and Sojisirikul, P., (2009) Adding Motivation Features to Electronic Portfolios: A Case Study at KMUTT, In M. Al-Hamly (Eds.) Proceedings of the 14th TESOL Arabia Conference: Finding Your Voice; Critical Issues in ELT 2008, Dubai, the United Arab Emirates, 331 – 342.
  • Intratat, C. and Sojisirikul, P. (2001). Survey Task. Proceedings of Task-Based Learning and Curriculum Innovation. School of Liberal Arts: KMUTT, 34 – 40.

Others

  • Suwankanit, A. and Sojisirikul, P., Electronic Portfolio เพื่อการเรียนรู้ภาษาอังกฤษ, นิทรรศการในกลุ่ม “ผลงานเด่นใน 5 ทศวรรษที่ผ่านมา” เนื่องในโอกาสฉลอง 50 ปีแห่งการก่อตั้งมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี, กรุงเทพฯ, 30 มีนาคม – 1 เมษายน 2553.

Presentations:

  • Sojisirikul, P. and Vasuvat, S., Analysis of Sentence Structures through Translation for a Reading Task, The British World Conference: Religion, Memory, Culture and Society, 2 – 5 July 2012, University of Southern Queensland, Australia.
  • พนิตพิมพ์ โศจิศิริกุล, การใช้โปรแกรม e-Port ที่ส่งผลต่อการเรียนรู้ภาษาด้วยตนเอง (The Empowerment of the e-Port on the Self-study Mode for Language Learning), โครงการสัมมนาเครือข่ายวิชาการ-วิจัยสายมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ครั้งที่ 5 เรื่อง “มนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ไทย: ศึกษาวิจัยเพื่อพัฒนา ก้าวหน้าสู่ประชาคมอาเซียน”, มหาวิทยาลัยนเรศวร พิษณุโลก, 28 – 29 กรกฎาคม 2554, หน้า 28.

Contact details: 02 470 8750

Email: phanitphim.soj@kmutt.ac.th



King Mongkut's University of Technology Thonburi