Wilaksana Srimavin

Title: Assistant Professor

Position: Head of Language Studies Department

Department: Language

Educational background:

B.A. ((Hons.)(SU)
Dip. (TESOL, RELC, Singapore)
Cert. (Communicative Teaching of English, Lancaster U., UK)
Cert. (Teaching Drama through English, Bristol, UK.)
M.A. (English, Central Missouri State U., USA)

Publications:

Journals

  • Pojanapunya, P. and Srimavin, W., Book Review: Practical English Language Teaching: Listening, rEFLections, Volume 14, Febraury 2011, pp. 65 – 67.
  • Jindamai, P. and Srimavin, W., Students’ Attitudes Towards a Resourcing Task in a Fundamental English Course at King Mongkut’s University of Technology Thonburi, rEFLections, Vol. 13, July 2010, pp. 17 – 37.
  • Srimavin, W., Wall, U. and Hull, J., Training around the World: Taking it to the teachers – Part two: Meeting ‘needs and building on ‘expertise’, The Teacher Trainer, Vol. 23, No. 3, 2009, pp. 8 – 10.
  • Srimavin, W., Wall, U. and Hull, J., Training around the World: Taking it to the teachers – Part one: Bureaucracy and bumpy roads, The Teacher Trainer, Vol. 23, No. 2, July 2009, pp. 15 – 16.
  • ปัญจพร พจนปัญญา และวิลักษณา ศรีมาวิน, Using a Checklist to Raise Language Awareness : A Case Study, วารสารศรีปทุมปริทัศน์ ฉบับมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์, ปีที่ 9, ฉบับที่ 1, มกราคม – มิถุนายน 2552, หน้า 22 – 33.
  • Watson Todd, R. and Srimawin, W., Context influences on the reporting of strategy use, rEFLections, vol.12, January 2009, pp. 1 – 11.
  • Srimavin, W. and Teerakornvisatpugdee, N., Questioning Techniques and Student Participation, rEFlections, Vol. 11, January 2008, pp. 28 – 39.
  • Srimavin, W. and Chanateepakul, J., Teachers’ Attitudes Towards Doing Research, rEFlections, Vol. 11, January 2008, pp. 52 – 62.
  • Watson Todd, R., Srimavin W. and Boonyuen, T., Problems analysing discourse and teacher questions from a researcher’s perspective, rEFLections, Vol. 10, January 2007, pp. 1 – 9.
  • Srimavin, W. and Kaoropthai, C., Teachers’ Beliefs and Practice Concerning Feedback Strategies, rEFlections, Vol. 10, January 2007, pp. 22 – 32.
  • Darasawang, P., Srimavin, W., and Ngamwilaipong, N., Communication Strategies to Solve Lexical Problems in Writing, rEFlections, Vol. 10, January 2007, pp. 48 – 54.
  • Darasawang, P. and Srimavin, W., Using a lecture and tutorial approach in teaching large classes, rEFLections, Vol. 9, 2006, pp. 41 – 49.
  • Srimavin, W. and Chullawatchanatana, W., Factors affecting the use of the Self Learning Centre at the Bank of Thailand, rEFLections, Vol. 7, January 2005, pp. 34 – 45.

Conference proceedings

  • Puriladapan, K. and Srimavin, W., Teaching Culture in the EFL Classroom, CD Proceedings of the 3rd National Conference on Applied Arts: NCAA 2012, คณะศิลปศาสตร์ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี, กรุงเทพฯ, 14 ธันวาคม 2555, หน้า 191 – 202.
  • Srimavin, W., and Nakchaya, N., How Students Work Together on Tasks outside the Classroom, Proceedings of the 3rd International Conference on Language and Communication “Interdisciplinary Discourses in Language and Communication” (ICLC), 15 – 16 December 2011, Bangkok, pp. 341 – 350.
  • Hull, J., Wall, U. and Srimavin, W., Using English as an International Language in the Local Context, 2008, Proceedings of the 12th English in Southeast Asia Conference: Trends and Directions, 12 – 14 December 2007, pp. 103 – 117.

Others

  • นวลทิพย์  ตันติเศวตรัตน์, วิลักษณา  ศรีมาวิน, เสาวลักษณ์  เทพสุริวงศ์ และ วรีสิริ  สิงหศิริ, สามทศวรรษของภาษาอังกฤษเพื่อวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยีใน มจธ., 50 บทความ เพื่อการฉลอง 50 ปีแห่งการก่อตั้งมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี ฉบับที่ 6: มจธ.กับนวัตกรรมการสอน วิจัย และการเรียนรู้ (2), 2553, หน้า 25 – 53.

Presentations

  • วิลักษณา ศรีมาวิน, Jonathan C. Hull และ Ursula Wall, Community-based research project, นิทรรศการในกลุ่ม “ผลงานเด่นใน 5 ทศวรรษที่ผ่านมา” เนื่องในโอกาสฉลอง 50 ปีแห่งการก่อตั้งมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี, กรุงเทพฯ, 30 มีนาคม – 1 เมษายน 2553.
  • Hull, J., Daring to Let Our Students Speak Authentically, The 30th Annual Thailand TESOL International Conference 2010 “ELT in the Next Decade: Sharing, Caring, and Daring”, 29 – 30 January 2010, Bangkok, p. 31.
  • Wall, U., Hull, J. and Srimavin, W., Starting where rural students ‘are’, 4th CamTESOL Conference on English Language Teaching “Building Bridges to the World”, Phnom Penh, Cambodia, 23 – 24 February 2008.
  • Srimavin, W., Wall, U. and Hull, J., Do rural communities in Thailand really need English?, ThaiTESOL Conference. Khon Kaen, 24 – 26 January 2008.
  • Wall, U., Hull, J. and Srimavin, W., Developing Thai EFL teachers’ Confidence and Competence through partnerships, ThaiTESOL Conference, Khon Kaen, 24 – 26 January 2008.
  • Pojanapunya, P. & Srimavin, W. Color codings vs. abbreviations to teach word order, “The 28th International Thailand TESOL Conference 2008 “English Language Teaching: Progress in Practice and Policy”, Khonkean, January 2008.
  • Srimavin, W., Using checklist to raise Language Awareness, The 3rd CamTESOL Conference on English Language Teaching “Internationalising ELT”, 24 – 25 February 2007, Phnom Penh, Cambodia.
  • Srimavin, W., Wall, U. and Hull, J., Using English as an international language in the local context, The 12th English in Southeast Asia Conference: Trend and Direction, KMUTT, Bangkok, 12 – 14 December 2007.

Contact number: (662)470-8704

Email: wilaksana.sri@kmutt.ac.th




King Mongkut's University of Technology Thonburi