Position: Researcher
Department: Centre for Research and Academic Services
Educational background:
Year | Degree earned | Institution |
2009 | Master of Art (Sociology) | Thammasat University |
2004 | Bachelor of Art (Sociology) (2nd Class Honours ) | Thammasat University |
Research interests:
Cultural Studies, Consumerism, Contemporary Media
Publications:
Journals
- Jantarangsee, A., The Old Rich and the New Rich: The Description of the Thai Middle Class via Home Gardens, วารสารไทยคดีศึกษา, Volume 7, No. 1, October ตุลาคม 2009 – March 2010, pp. 106 – 136.
Books
- อมต จันทรังษี, พูดจาภาษาเจ้าของสวน: บททดลองใช้โครงร่างการรับรู้ในการอธิบายโลกของสวนบ้าน, รวมบทความวิชาการจากวิทยานิพนธ์ระดับปริญญาโท: มอง “คน” สะท้อน “โครงสร้าง”, พิมพ์ครั้งที่ 1, ธันวาคม 2554, หน้า 239 – 253.
Conference proceedings
- Jantarangsee, A., Transition of Plumeria in Thai Society: How Globalization and Consumerism Shape Local Custom, Proceedings of the 2nd International Conference on Human and Social Sciences in Collaboration, Tirana, Albenia, 23 – 24 March 2012, p. 88 – 93.
- Jantarangsee, A., The Power of Humour in Redressing Social Imbalances: The Case of an I-san Comedy Film, Proceedings of the “Humour in ASEAN” International Conference, Chulalongkorn University, Bangkok, 4 – 5 August 2010, pp. 1 – 15 (No. 10).
Others
- วรรณา เต็มสิริพจน์, ศศิธร สุวรรณเทพ, พรเลิศ อาภานุทัต, ชลารัตน์ ชัยสิทธิ์, อำนาจ ศรีพูนสุข, นิพนธ์ ครุฑเครือศรี, อมต จันทรังษี และ ชมพูนุท สวนกระต่าย, โครงการศึกษาวิจัย อุปสรรค และข้อเสนอแนะในงานด้านบริหารทรัพยากรบุคคล ของมหาวิทยาลัยในกำกับของรัฐ 13 แห่ง, รายงานวิจัยสำนักงานคณะกรรมการอุดมศึกษา, 2554.
Presentations:
- Jantarangsee, A., Transition of Plumeria in Thai Society: How Globalization and Consumerism Shape Local Custom, The 2nd International Conference on Human and Social Sciences in Collaboration, Tirana, Albenia, 23 – 24 March 2012, p. 9.
- “Disney : Reproductive to Construction of Hyperreality”, 7 th Sociology and Anthropology Graduate Student Network Seminar
Contact details: 02 470 8740
Email: amata.jan@kmutt.ac.th