วิลักษณา ศรีมาวิน

ผู้ช่วยศาสตราจารย์

ตำแหน่ง อาจารย์ / รองคณบดีฝ่ายกิจการนักศึกษา

หน่วยงาน สายวิชาภาษา

ประวัติการศึกษา

ศิลปศาสตรบัณฑิต (โบราณคดี  มหาวิทยาลัยศิลปากร)
Dip. (TESOL, RELC, Singapore)
Cert. (Communicative Teaching of English, Lancaster U., UK)
Cert. (Teaching Drama through English, Bristol, UK.)
M.A. (English, Central Missouri State U., USA)

ผลงานตีพิมพ์

วารสาร

  • ปัญจพร พจนปัญญา และ วิลักษณา ศรีมาวิน, Book Review: Practical English Language Teaching: Listening, rEFLections, ปีที่ 14, กุมภาพันธ์ 2554, หน้า 65 – 67.
  • เพ็ญนภา จินดามัย และ วิลักษณา ศรีมาวิน, Students’ Attitudes Towards a Resourcing Task in a Fundamental English Course at King Mongkut’s University of Technology Thonburi, rEFLections, ปีที่ 13, กรกฎาคม 2553, หน้า 17 – 37.
  • Srimavin, W., Wall, U. and Hull, J., Training around the World: Taking it to the teachers – Part two: Meeting ‘needs and building on ‘expertise’, The Teacher Trainer, Vol. 23, No. 3, 2009, pp. 8 – 10.
  • Srimavin, W., Wall, U. and Hull, J., Training around the World: Taking it to the teachers – Part one: Bureaucracy and bumpy roads, The Teacher Trainer, Vol. 23, No. 2, July 2009, pp. 15 – 16.
  • ปัญจพร พจนปัญญา และวิลักษณา ศรีมาวิน, Using a Checklist to Raise Language Awareness : A Case Study, วารสารศรีปทุมปริทัศน์ ฉบับมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์, ปีที่ 9, ฉบับที่ 1, มกราคม – มิถุนายน 2552, หน้า 22 – 33.
  • Watson Todd, R. and Srimawin, W., Context influences on the reporting of strategy use, rEFLections, vol.12, January 2009, pp. 1 – 11.
  • Srimavin, W. and Teerakornvisatpugdee, N., Questioning Techniques and Student Participation, rEFlections, Vol. 11, January 2008, pp. 28 – 39.
  • Srimavin, W. and Chanateepakul, J., Teachers’ Attitudes Towards Doing Research, rEFlections, Vol. 11, January 2008, pp. 52 – 62.
  • Watson Todd, R., Srimavin W. and Boonyuen, T., Problems analysing discourse and teacher questions from a researcher’s perspective, rEFLections, Vol. 10, January 2007, pp. 1 – 9.
  • Srimavin, W. and Kaoropthai, C., Teachers’ Beliefs and Practice Concerning Feedback Strategies, rEFlections, Vol. 10, January 2007, pp. 22 – 32.
  • Darasawang, P., Srimavin, W., and Ngamwilaipong, N., Communication Strategies to Solve Lexical Problems in Writing, rEFlections, Vol. 10, January 2007, pp. 48 – 54.
  • Darasawang, P. and Srimavin, W., Using a lecture and tutorial approach in teaching large classes, rEFLections, Vol. 9, 2006, pp. 41 – 49.
  • Srimavin, W. and Chullawatchanatana, W., Factors affecting the use of the Self Learning Centre at the Bank of Thailand, rEFLections, Vol. 7, January 2005, pp. 34 – 45.

Proceedings ในการประชุม

  • Puriladapan, K. and Srimavin, W., การสอนวัฒนธรรมต่างชาติในวิชาภาษาอังกฤษ, CD Proceedings การประชุมวิชาการระดับชาติทางศิลปศาสตร์ประยุกต์ ครั้งที่ 3 (NCAA 2012), คณะศิลปศาสตร์ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี, กรุงเทพฯ, 14 ธันวาคม 2555, หน้า 191 – 202.
  • Srimavin, W., and Nakchaya, N., How Students Work Together on Tasks outside the Classroom, Proceedings of the 3rd International Conference on Language and Communication “Interdisciplinary Discourses in Language and Communication” (ICLC), 15 – 16 December 2011, Bangkok, pp. 341 – 350.
  • Hull, J., Wall, U. and Srimavin, W., Using English as an International Language in the Local Context, 2008, Proceedings of the 12th English in Southeast Asia Conference: Trends and Directions, 12 – 14 December 2007, pp. 103 – 117.

อื่นๆ

  • นวลทิพย์  ตันติเศวตรัตน์, วิลักษณา  ศรีมาวิน, เสาวลักษณ์  เทพสุริวงศ์ และ วรีสิริ  สิงหศิริ, สามทศวรรษของภาษาอังกฤษเพื่อวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยีใน มจธ., 50 บทความ เพื่อการฉลอง 50 ปีแห่งการก่อตั้งมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี ฉบับที่ 6: มจธ.กับนวัตกรรมการสอน วิจัย และการเรียนรู้ (2), 2553, หน้า 25 – 53.

การนำเสนอผลงาน

  • วิลักษณา ศรีมาวิน, Jonathan C. Hull และ Ursula Wall, การนำรูปแบบการพัฒนาชุมชนมาใช้ออกแบบสื่อการเรียนการสอนภาษาอังกฤษ, นิทรรศการในกลุ่ม “ผลงานเด่นใน 5 ทศวรรษที่ผ่านมา” เนื่องในโอกาสฉลอง 50 ปีแห่งการก่อตั้งมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี, กรุงเทพฯ, 30 มีนาคม – 1 เมษายน 2553.
  • Hull, J., Daring to Let Our Students Speak Authentically, The 30th Annual Thailand TESOL International Conference 2010 “ELT in the Next Decade: Sharing, Caring, and Daring”, 29 – 30 January 2010, Bangkok, p. 31.
  • Wall, U., Hull, J. and Srimavin, W., Starting where rural students ‘are’, 4th CamTESOL Conference on English Language Teaching “Building Bridges to the World”, Phnom Penh, Cambodia, 23 – 24 February 2008.
  • Srimavin, W., Wall, U. and Hull, J., Do rural communities in Thailand really need English?, ThaiTESOL Conference. Khon Kaen, 24 – 26 January 2008.
  • Wall, U., Hull, J. and Srimavin, W., Developing Thai EFL teachers’ Confidence and Competence through partnerships, ThaiTESOL Conference, Khon Kaen, 24 – 26 January 2008.
  • Pojanapunya, P. & Srimavin, W. Color codings vs. abbreviations to teach word order, “The 28th International Thailand TESOL Conference 2008 “English Language Teaching: Progress in Practice and Policy”, Khonkean, January 2008.
  • Srimavin, W., Using checklist to raise Language Awareness, The 3rd CamTESOL Conference on English Language Teaching “Internationalising ELT”, 24 – 25 February 2007, Phnom Penh, Cambodia.
  • Srimavin, W., Wall, U. and Hull, J., Using English as an international language in the local context, The 12th English in Southeast Asia Conference: Trend and Direction, KMUTT, Bangkok, 12 – 14 December 2007.

ติดต่อ (662)470-8704

อีเมล์     wilaksana.sri@kmutt.ac.th



King Mongkut's University of Technology Thonburi