กิจจา เทพศิริ

ตำแหน่ง อาจารย์

หน่วยงาน สายวิชาภาษา  คณะศิลปศาสตร์  มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี

ประวัติการศึกษา

ปีที่สำเร็จ ปริญญา สถาบัน
2549 PhD in Educational and Applied Linguistics) Newcastle University  UK
2545 MEd in TESOL Newcastle University  UK
2535 ประกาศนียบัตรบัณฑิต  การแปลไทย – อังกฤษ มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
2531 ระดับปริญญาโท   ศิลปศาสตร์มหาบัณฑิต  สาขาการสอนภาษาอังกฤษเพื่อวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
2522 ปริญญาตรี   การศึกษาบัณฑิต  สาขาการสอนภาษาอังกฤษ มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ  ประสานมิตร

ประสบการณ์

กค 2536 – ปัจจุบัน

ตค 2532 – กค  2536

พค 2522 –  ตค 2532

อาจารย์

เจ้าหน้าที่วิเทศสัมพันธ์

อาจารย์

มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี

กรมอาชีวศึกษา

กรมอาชีวศึกษา

16 ปี

4 ปี

10 ปี

รางวัลที่ได้รับ

งานตีพิมพ์ (ย้อนหลัง 5 ปี)

วารสาร

  • Thepsiri, K. and Boonkhaos, K., How Collaborative is Collaborative Group Work? A Case Study of Thai Undergraduate University Students Group Task, The New English Teacher, Volume 8.1, January 2014, pp. 102 – 120.
  • กิจจา  เทพศิริ และปัญจพร พจนปัญญา, ปัจจัยที่เป็นสาเหตุของความสำเร็จและล้มเหลวในวิชาภาษาอังกฤษของนักศึกษาไทย, วารสารมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหาสารคาม, ปีที่ 31, ฉบับที่ 5,  ตุลาคม – ธันวาคม 2555, หน้า 7 – 19.
  • Kulavichain, I. and Thepsiri, K., Teacher’s Journals as a Means to Record Teachers’ Problems and Solutions, The New English Teacher, Volume 6.2, August 2012, pp.100 – 122.
  • กิจจา เทพศิริ และ ปัญจพร พจนปัญญา, Remedial Students’ Attitudes towards English Language Learning and their Causal Attributions for Success and Failure, วารสารมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น, ปีที่ 29, ฉบับที่ 1,  มกราคม – เมษายน 2555, หน้า 25 – 50.
  • Thepsiri, K. and Pojanapunya, P., Science and Engineering Students’ Attributions for Success and Failure in the EFL Classroom, Journal of Asia TEFL, Vol. 7, No. 3, Autumn 2010, pp. 29 – 57.
  • Mori, S., Gobel, P. , Thepsiri, K., and Pojanapunya, P., Attributions for Performance : A Comparative Study of Japanese and Thai University Students, JALT Journal, Vol. 32, No.1, May 2010, pp. 5 – 28.
  • Science and Engineering Students’ Attributional Beliefs of Success and Failure in the EFL Classroom

หนังสือ

  • Singhjasiri, W. and Thepsiri, K., Teachers’ Beliefs about Task-Based Language Teaching for Science and Engineering Students, (2015) In Darasawang, P. and Reinders, H. (eds.) Innovation in Language Teaching and Learning: The Case of Thailand, Basingstoke: Palgrave Macmillan, pp. 89 – 108.

Proceedings ในการประชุม

  • Suwannatho, N. and Thepsiri, K., The Correlation between Low Proficiency Undergraduate Students’ Attitudes and Motivation, Proceedings of the 35th Thailand TESOL International Conference “English Language Education in Asia: Reflections and Directions”, The Ambassador Hotel, Bangkok, Thailand, 29 – 31 January 2015, pp. 81 – 102.
  • Siripak, T. and Thepsiri, K., A Comparison of English-Thai Translation Products of a Professional Translator and Novice Translators, Proceedings of the 5th International Conference on Language and Communication “Innovative Inquiries and Emerging Paradigms in Language, Media and Communication”, The National Institute of Development Administration, Bangkok, 12 – 13 December 2013, pp. 442 – 456.
  • Opas, R. and Thepsiri, K., การเลือกคำศัพท์และทัศนคติต่อการจัดเก็บคำศัพท์ในสมุดจดศัพท์ของนักเรียนในโครงการสนับสนุนการจัดตั้งห้องเรียนวิทยาศาสตร์ในโรงเรียนโดยการกำกับดูแลของมหาวิทยาลัย, CD Proceedings การประชุมวิชาการระดับชาติทางศิลปศาสตร์ประยุกต์ ครั้งที่ 3 (NCAA 2012), คณะศิลปศาสตร์ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี, กรุงเทพฯ, 14 ธันวาคม 2555, หน้า 160 – 177.

การเสนอผลงาน (ย้อนหลัง 5 ปี)

  • Pojanapunya, P. and Thepsiri, K., Thai University Students’ Attributional Beliefs of Success and Failure in the EFL Classroom, The 14th International Conference on English in Southeast Asia “English changing: Implications for policy, teaching, and research”, 26 – 28 November 2009, Manila, Philippines.
  • How can EFL teachers help students learn in Project Work?
  • Thepsiri, K., A Lesson Learnt (or not Learnt) from a ‘Foreigner Interview’ Task, The 5th Thammasat University ELT Conference 2009: Expanding Visions in ELT, มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, กรุงเทพฯ, 8 มิถุนายน 2552.
  • Thepsiri, K., A Project Record: A Means to Reflect Students’ Language Learning in Project – Based Instruction, ThaiTESOL Conference, ขอนแก่น, 24 – 26 มกราคม 2551.
  • Task-Based Curriculum: The KMUTT Experience
  • Thai University Students’ Attributional Beliefs of Success and Failure in the EFL Classroom

ติดต่อ 02 470 8758

อีเมล์ kitcha.the@kmutt.ac.th pkitkmt@yahoo.com



King Mongkut's University of Technology Thonburi