ตำแหน่ง ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.
หน่วยงาน สายวิชาภาษา
สถานที่ทำงาน: คณะศิลปศาสตร์ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระเจ้าจอมเกล้าธนบุรี
ประวัติการศึกษา
ปีที่สำเร็จ | ปริญญา | สถาบัน |
2550 | Ph.D. (English as an International Language) (International Program) | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
2539 | Cert. (Intensive General and Business English) | University of South Australia |
2537 | ศศ.ม.(ภาษาศาสตร์ประยุกต์ | มหาวิทยาลัยมหิดล |
2534 | ประกาศนียบัตรบัณฑิต
(การแปลภาษาไทยและอังกฤษ) |
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ |
2531 | ศศ.บ.(ภาษาอังกฤษ) | มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ |
ประสบการณ์
- คณะทำงานผลิตสื่อการเรียนการสอน SEAR Project
- คณะทำงานผลิตสื่อมัลติมีเดียเผยแพร่ทางอินเตอร์เน็ต ศูนย์วิทยบริการ มจธ.
- คณะทำงานสร้างข้อสอบ Test of English for Thai Engineers and Technicians (TETET)
- คณะทำงานสร้างและกลั่นกรองแบบทดสอบ สถาบันทดสอบการศึกษาแห่งชาติ
- คณะกรรมการดำเนินงานเครือข่ายโครงการประชุมทางวิชาการระดับชาติทางศิลปศาสตร์ประยุกต์ ครั้งที่ 1 มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
- วิพากย์หลักสูตรศิลปศาสตร์บัณฑิต (นานาชาติ) มหาวิทยาลัยราชภัฏหมู่บ้านจอมบึง
- ผู้เชี่ยวชาญตรวจเครื่องมือวิจัยวิทยานิพนธ์ระดับปริญญาโทและปริญญาเอก
- บรรณาธิการร่วมวารสาร rEFLections สายวิชาภาษา คณะศิลปศาสตร์ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระเจ้าจอมเกล้าธนบุรี
สาขาวิจัย
Curriculum development, program evaluation, task-based learning, learning strategies and learner autonomy
งานตีพิมพ์
วารสาร
- Srimongkontip, S. and Wiriyakarun, P., Measuring Vocabulary Size and Vocabulary Depth of Secondary Education Students in a Thai-English Bilingual School, วารสารศิลปศาสตร์ มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี, ปีที่ 10, ฉบับที่ 2, 2557, หน้า 181 – 209.
- ชุติมา บุญปริตร, ภมรารัตน์ วิริยะการุณย์ และ อธิปัตย์ บุญเหมาะ, การศึกษาการใช้กลวิธีการอ่านของผู้เรียนภาษาอังกฤษเพื่อวัตถุประสงค์ทางวิชาการที่มีระดับความสามารถทางภาษาอังกฤษต่ำในการอ่านบทความวิจัย, วารสารสุโขทัยธรรมาธิราช, ปีที่ 25, ฉบับที่ 1, มกราคม – มิถุนายน 2555, หน้า 139 – 153.
- Wiriyakarun, P. (2007). Using portfolio assessment in course evaluation, PASAA, Vol. 41, pp. 49 – 70.
- Wiriyakarun, P. (2004). Critical thinking and task-based learning: Are they compatible?, rEFLections (KMUTT Journal of Language Education), Vol. 6, pp. 9 – 16.
- Wiriyakarun, P. (2003). Designing task-based materials to promote learner autonomy in the classroom, rEFLections (KMUTT Journal of Language Education), Vol. 5, pp. 1 – 9.
Proceedings ในการประชุม
- Yantraprakorn, P., Darasawang, P. and Wiriyakarun, P., The Attributes of Successful Distance Language Learners, Proceedings of the International Conference of the Asia Association of Computer-Assisted Language-Learning (AsiaCALL 2013), Khon Kaen University, Khon Kaen, Thailand, 20 – 23 November 2013, pp. 1 – 9.
- Wiriyakarun, P., Developing an Academic Vocabulary Test for Thai Tertiary Students, Proceedings of the Inaugural European Conference on Language Learning (ECLL 2013) “Shifting Paradigms: Informed Responses”, 18 – 21 July 2013, Brighton Thistle Hotel, Brighton, United Kingdom, p. 578 – 591.
- Yantraprakorn, P., Darasawang, P. and Wiriyakarun, P., Enhancing Self-efficacy Through Scaffolding, Proceedings of the 3rd International Conference on Foreign Language Learning and Teaching 2013 (FLLT 2013) “Research, Renovation and Reinforcement: Enhancing Quality in Language Education”, 15 – 16 March 2013, The Ambassador Hotel, Bangkok, Thailand, pp. 284 – 295.
- Thongthangsai, C. and Wiriyakarun, P., The Effects of Explicit and Implicit Negative Feedbacks on Thai EFL Students’ Acquisition of English Grammar, CD Proceedings การประชุมวิชาการระดับชาติทางศิลปศาสตร์ประยุกต์ ครั้งที่ 3 (ThNCAA 2012), คณะศิลปศาสตร์ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี, กรุงเทพฯ, 14 ธันวาคม 2555, หน้า 203 – 216.
- Wiriyakarun, P. (2008). Strategy training for promoting learner autonomy: A case study. Conference summaries: the 16th Annual Korea TESOL International Conference, October 25-26, Seoul, Korea.
- Wiriyakarun, P. (2007). An application of the integrated Stake-Tyler model to an evaluation of a task-based English course at King Mongkut’s University of Technology Thonburi. Unpublished doctoral dissertation, Chulalongkorn University, Bangkok, Thailand.
- Wiriyakarun, P. (2007). Evaluating a task-based English course: A proposed model. Conference summaries: the 5th International Conference on ELT in China the 1st Congress of Chinese Applied Linguistics, May 16-21, Beijing, The People’s Republic of China.
- Wiriyakarun, P. (2004). Critical thinking and task-based learning: Are they compatible?. Conference summaries: the 24th Thailand TESOL International Conference, January 29-31, Khon Kaen, Thailand.
- Wiriyakarun, P. (2003). Designing task-based materials to promote learner autonomy in the classroom, Conference summaries: the 23th Thailand TESOL International Conference, January 23-25, 2003, Bangkok, Thailand.
- Wiriyakarun, P. (2001). The practicalities of implementing courses. In R., Watson Todd (Ed.), Proceedings of the seminar: Task-Based Learning and Curriculum Innovation (pp.112-115). Bangkok: King Mongkut’s University of Technology Thonburi.
- Wiriyakarun, P. (2001). Student-centred evaluation of the curriculum. In R., Watson Todd (Ed.), Proceedings of the seminar:Task-Based Learning and Curriculum Innovation (pp.). Bangkok: King Mongkut’s University of Technology Thonburi.
การเสนอผลงาน
- Presenter: The seminar on Task-Based Learning and Curriculum Innovation at King Mongkut’s University of Technology Thonburi, May 2-4, 2001. Bangkok.
- Presenter: The 21th Thailand TESOL International Conference, January 18-20, Bangkok, Thailand
- Presenter: The 22th Thailand TESOL International Conference, January 17-19, Chiang Mai, Thailand
- Presenter: The 23 th Thailand TESOL International Conference, January 23-25, 2003, Bangkok, Thailand
- Presenter: The 24th Thailand TESOL International Conference, January 29-31, Khon Kaen, Thailand.
- Presenter: The 5th International Conference on ELT in China & the 1st Congress of Chinese Applied Linguistics, May 16-21, Beijing, The People’s Republic of China.
- Presenter: The 16th Annual Korea TESOL International Conference, October 25-26, Seoul, Korea.
- Wiriyakarun, P., Examining Thai EFL learners’ knowledge of academic English vocabulary, The 9th Asia TEFL International Conference: Teaching English in a Changing Asia : Challenges and Directions, 27 – 29 July 2011, Seoul, Korea, pp. 272 – 273.
- Wiriyakarun, P., Developing an Academic Vocabulary Test for Thai Tertiary Students, The Inaugural European Conference on Language Learning (ECLL 2013) “Shifting Paradigms: Informed Responses”, 18 – 21 July 2013, Brighton Thistle Hotel, Brighton, United Kingdom, p. 21.
ติดต่อ 02 470-8753
อีเมล์ pamararat.wir@kmutt.ac.th