พนิตพิมพ์ โศจิศิริกุล

ตำแหน่ง อาจารย์

หน่วยงาน สายวิชาภาษา

ประวัติการศึกษา

ปีที่สำเร็จ ปริญญา สถาบัน
2552 ศศ.ด. (ภาษาอังกฤษศึกษา) มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี
2541 ศศ.ม. (ภาษาศาสตร์ประยุกต์) มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
2537 ศศ.บ. (อังกฤษ) มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์

ประสบการณ์

Constructivism, Problem-based learning, Instructional systems design, Efficiency criterion in media research and development: E1/E2, Material design, and EAP writing

สาขาวิจัย

Constructivism, Autonomy, Problem-based learning, Course and curriculum development, E-learning

งานตีพิมพ์

วารสาร

  • Sojisirikul, P. and Sahatsathatsana, S., Student Anxiety in Studying English with Native English Teachers in a Foreign Language Classroom: A Case Study, International Journal of Educational Administration and Development, Vol. 2, No. 1, January – June 2011, pp. 72 – 81.
  • พนิตพิมพ์  โศจิศิริกุล, ทัศนคติของนักศึกษาที่มีต่อการใช้เว็บไซต์เป็นสื่อเสริมในการรียนภาษา, วารสารมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น, ปีที่ 27, ฉบับที่ 1, มกราคม – เมษายน 2553, หน้า 107 – 122.
  • Sojisirikul, P. and Siriyothin, P., (2010) Problem-based and Task-based Learning Approaches for English Writing Courses, International Journal of Educational Administration and Development, 1 (2), 67 – 78.
  • Sojisirikul, P., (2010) Student Attitudes towards Websites Used as Supplements in Language Teaching, Humanities and Social Sciences, 27 (1), 107 – 122.
  • Sojisirikul, P., (2010) Students’ Attitudes towards Listening Medium Types, Journal of Srinakharinwirot Research and Development, 2 (3), 127 – 139.
  • Sojisirikul, P., (2009) The Implementation of Problem-based Learning (PBL) to Help Improve the Writing of IT Students: A Case Study at KMUTT, Humanities and Social Sciences, 26 (1), 99 - 124.
  • Sojisirikul, P., (2008) Student Attitudes towards the Target Language as a Means of Communication, KMUTT Research and Development Journal, 31 (1), 17 – 29.
  • Sojisirikul, P. and Intratat, C., (2008) Initial Step to Autonomous Learning: A Case Study from the Self-evaluation of KMUTT Students, KMUTT Research and Development Journal, 31 (1), 31 – 46.
  • Sojisirikul, P., (2005) The Use of Students’ Name Cards in Large Class, rEFLections, 7, 54 – 60.

Proceedings ในการประชุม

  • Tuksinvarajarn, A. and Sojisirikul, P., (2009) Adding Motivation Features to Electronic Portfolios: A Case Study at KMUTT. In M. Al-Hamly (Eds.) Proceedings of the 14th TESOL Arabia Conference: Finding Your Voice; Critical Issues in ELT 2008, Dubai, the United Arab Emirates, 331 – 342.
  • Intratat, C. and Sojisirikul, P., (2001) Survey Task, Proceedings of Task-Based Learning and Curriculum Innovation, School of Liberal Arts: KMUTT, 34 – 40.

อื่นๆ

  • อนัญญา  สุวรรณกนิษฐ์ และ พนิตพิมพ์  โศจิศิริกุล, Electronic Portfolio เพื่อการเรียนรู้ภาษาอังกฤษ, นิทรรศการในกลุ่ม “ผลงานเด่นใน 5 ทศวรรษที่ผ่านมา” เนื่องในโอกาสฉลอง 50 ปีแห่งการก่อตั้งมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี, กรุงเทพฯ, 30 มีนาคม – 1 เมษายน 2553.

การนำเสนอผลงาน

  • Sojisirikul, P. and Vasuvat, S., Analysis of Sentence Structures through Translation for a Reading Task, The British World Conference: Religion, Memory, Culture and Society, 2 – 5 July 2012, University of Southern Queensland, Australia.
  • พนิตพิมพ์ โศจิศิริกุล, การใช้โปรแกรม e-Port ที่ส่งผลต่อการเรียนรู้ภาษาด้วยตนเอง (The Empowerment of the e-Port on the Self-study Mode for Language Learning), โครงการสัมมนาเครือข่ายวิชาการ-วิจัยสายมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ครั้งที่ 5 เรื่อง “มนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ไทย: ศึกษาวิจัยเพื่อพัฒนา ก้าวหน้าสู่ประชาคมอาเซียน”, มหาวิทยาลัยนเรศวร พิษณุโลก, 28 – 29 กรกฎาคม 2554, หน้า 28.

ติดต่อ 02 4708750

อีเมล์ phanitphim.soj@kmutt.ac.th



King Mongkut's University of Technology Thonburi