AUN-1 AUN-2 AUN-3 AUN-4 AUN-5 AUN-6 AUN-7 AUN-8 AUN-9 AUN-10 AUN-11
ผลการประเมินตนเอง
2.1 The information in the programme specification is comprehensive and up-to-date
สายวิชาภาษา คณะศิลปศาสตร์ ได้จัดทำหลักสูตรศิลปศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาภาษาศาสตร์ประยุกต์ ด้านการสอนภาษาอังกฤษ (หลักสูตรนานาชาติ) หลักสูตรปรับปรุง พ.ศ. 2555 โดยได้เขียนข้อกำหนดหลักสูตรไว้ใน มคอ.2 โดยมีรายละเอียดดังนี้
โครงสร้างหลักสูตรตามที่ได้กำหนดไว้ใน มคอ. 2 เป็นดังนี้ คือ
ตารางที่ 2.1 โครงสร้างหลักสูตร
ตารางที่ 2.1.1 แผน ก 2 (วิทยานิพนธ์ 12 หน่วยกิต)
ตารางที่ 2.1.2 แผน ข (การค้นคว้าอิสระ 6 หน่วยกิต)
ตารางที่ 2.1.3 แผน ข (การค้นคว้าอิสระ 3 หน่วยกิต)
เนื่องจากปีการศึกษา 2559 จะเป็นปีการศึกษาสุดท้ายสำหรับหลักสูตรนี้ จึงจะเห็นได้ว่ารายวิชาหรือโครงสร้างของรายวิชายังไม่ได้รับการปรับให้ทันสมัยเข้ากับสถานการณ์ดลกในปัจจุบัน แต่ทั้งนี้เนื้อในภายในของรายวิชาต่างๆ ได้พยายามปรับ learning outcomes ให้สอดคล้องกับความต้องการของผู้เรียนและภาวะความต้องการในปัจจุบัน ดังจะแสดงให้เห็นในหัวข้อที่ 2.2
2.2 The information in the course specification is comprehensive and up-to-date
ทั้งนี้ใน course outline ของแต่ละรายวิชา นอกจากอาจารย์ผู้สอนจะอธิบาย course description แล้วlearning outcomes ของแต่ละรายวิชาได้ถูกบรรจุเข้าไป course outline รวมถึงวิธีการประเมิน ซึ่งทำให้มั่นใจได้ว่าผู้เรียนจะเข้าใจการเรียนการสอนในรายวิชานี้เป็นอย่างดี และจากการประชุมร่วมกันอาจารย์แต่ละรายวิชาจะพยายามปรับเนื้อหาให้ทันสมัยเข้ากับสถานการณ์การเรียนสอนภาษาอังกฤษในปัจจุบัน นอกจากนี้แล้ว course outline ยังมีการปรับเปลี่ยนรายละเอียดเล็กๆ น้อยๆ ทุกๆ ภาคการศึกษา จะเห็นได้จากตัวอย่างของรายวิชา LNG 511 Principles of Teaching
LNG 511 Principles of Teaching I
Credit: 3 (3-0-6) Status: Compulsory
Learning outcomes:
By the end of this course, participants will:
a. have sufficient understanding and knowledge of the principles of teaching to inform their own teaching.
b. be able to critically evaluate their own teaching performance and beliefs.
c. be aware of how the principles of teaching can be applied in practice.
Teaching methods:
A combination of teaching methods, including peer teaching, formal input, workshop and discussion will be used.
Schedule:
Course evaluation
1. Attendance and participation (10%)
Make sure that you won’t be absent the class more than 20% and please try to participate classroom discussion and activities, particularly peer-teaching.
2. Lesson planning of peer-teaching (10%)
3. Peer-teaching performance (20%)
You will be assigned to work in pair or small groups, teaching reading or listen
4. Peer-teaching report (30%)
After teaching, you have to write a report to reflect what you have learned from peer- teaching and feedback from peers and tutors.
Submission date: November 24, 2016
Focal points:
a. Outline the main points of the lesson plan you used for peer-teaching practice (objectives,activities, teaching techniques used etc.)
b. Reflect on the good and weak points in your own teaching with reasons. For your weak points, say what you think caused the problems.
c. Imagine you have to teach your lesson again: specify what changes you would make and give reasons for those changes.
d. Discuss additional points of awareness that you gain from working with your own pairs or groups as well as observing the other teaching.
Criteria
1. Depth of your reflection on your own teaching and your reasons for supporting your ideas (15%)
2. Organisation of ideas (5%)
3. Language use and clarity of expression (10%)
5. Final Examination (30%)
To test knowledge that you have learned in a semester.
Instructors:
Asst. Prof. Wilaksana Srimavin
Tel. office: 02-4708704
Mobile: 087-826-9934
e-mail: wilaksana.sri@kmutt.ac.th
Asst. Prof. Dr. Wareesiri Singhasiri
Tel. office: 02-4708702
Mobile: 081-447-1264
e-mail: wareesiri@yahoo.com or wareesiri.sin@kmutt.ac.th
2.3 The programme and course specifications are communicated and made available to the stakeholders
สายวิชาฯ ยังไม่เคยส่งข้อกำหนดของหลักสูตรให้ผู้มีส่วนได้ส่วนเสีย
เอกสารอ้างอิง